Αρχικά, ο λογοθεραπευτής αξιολογεί το επικοινωνιακό και γλωσσικό επίπεδο του παιδιού και κρίνει αν χρήζει λογοθεραπευτικής παρέμβασης ή όχι.
Μόνο εκείνος μπορεί να διακρίνει παθολογικά σημεία από εκείνα στα οποία υπάρχει περιθώριο αναμονής. Έπειτα, χαράζει ένα πρόγραμμα θεραπευτικής παρέμβασης προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού.
Τι γίνεται σε μία συνεδρία;
Οι συνεδρίες γίνονται συνήθως 2 φορές την εβδομάδα και έχουν διάρκεια 45 λεπτών η κάθε μια. Γίνονται κυρίως ατομικά, δηλαδή ο λογοθεραπευτής με ένα μόνο παιδί.
Στην προσχολική ηλικία, χρησιμοποιείται το παιχνίδι ως κύριο θεραπευτικό μέσο. Επίσης, χρησιμοποιούνται κάρτες, λίστες λέξεων, βιβλία, ηλεκτρονικά προγράμματα και γίνονται ασκήσεις ενδυνάμωσης του στοματικού μηχανισμού.
Ο ρόλος των γονέων είναι πολύ σημαντικός, καθώς λειτουργούν ως «συν-θεραπευτές» και δουλεύουν πάνω στο υλικό και τις οδηγίες του λογοθεραπευτή που δίνονται για εξάσκηση στο σπίτι.
Για πόσο καιρό θα κάνει το παιδί λογοθεραπεία;
Η διάρκεια των συνεδριών εξαρτάται από την σοβαρότητα της διαταραχής που αντιμετωπίζει το παιδί. Απλά προβλήματα άρθρωσης χρειάζονται λίγους μήνες ενώ πιο σοβαρές διαταραχές ίσως απαιτούν συνεδρίες για χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ασφαλιστικά ταμεία καλύπτουν σχεδόν όλο το ποσό των συνεδριών. Ο γονέας αρκεί να έχει γνωμάτευση από δημόσιο φορέα που να επιβεβαιώνει ότι το παιδί χρειάζεται λογοθεραπεία. Για οποιαδήποτε απορία ή ανησυχία, επισκεφθείτε έναν λογοθεραπευτή και συζητήστε για ότι παρατηρείτε στο παιδί σας. Η έγκαιρη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική!
Φαίη Μοναχού
Λογοθεραπεύτρια
Μέλος του Σ.Ε.Λ.Λ.Ε.