6 ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ΜΙΑ ΤΟΞΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΥΓΙΗ

Μπορείτε να διορθώσετε μια  τοξική σχέση ; Για να είμαι ειλικρινής, εξαρτάται. Εξαρτάται από το επίπεδο τοξικότητας στη σχέση σας.

Εξαρτάται από εσάς και τον σύντροφό σας.  Εξαρτάται από το πόσο αγαπάτε εσείς και ο σύντροφός σας. Πόσο θέλετε να το κάνετε να λειτουργεί. Δεν υπάρχουν συντομεύσεις ή μαγικά χάπια. Η αγάπη είναι σκληρή δουλειά.  Οι σχέσεις  είναι περίπλοκες. Και τις περισσότερες φορές χρειάζεται πολλή φροντίδα, ευαισθητοποίηση, αφοσίωση, χρόνος και προσπάθεια για τη διατήρηση μιας υγιούς σχέσης.

Έτσι η ρομαντική σας σχέση έχει γίνει τοξική και δεν ξέρετε τι να κάνετε γι ‘αυτήν. Μεγάλος! Αλλά το γεγονός ότι διαβάζετε εδώ και ψάχνετε τρόπους για να  θεραπεύσετε τη σχέση σας  σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα μια πιθανότητα. Υπάρχει ακόμα ελπίδα.  Μπορείτε ακόμα να προσπαθήσετε να βελτιώσετε τα πράγματα. Στην πραγματικότητα, μπορείτε να κάνετε τα πράγματα καλύτερα από πριν. Ναι μπορείς. Αν θέλετε να μάθετε πώς να διορθώσετε μια τοξική σχέση, επιτρέψτε μου να σας πω ότι υπάρχουν τρόποι που μπορείτε να δοκιμάσετε. Αλλά πριν ξεκινήσετε, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να καταλάβετε.

Γιατί οι σχέσεις γίνονται τοξικές;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μια σχέση μπορεί να γίνει τοξική. Δεν υπάρχει μια απλή λύση για όλους εδώ. Οι σχέσεις μας είναι τόσο μοναδικές όσο είμαστε. Μερικές φορές προσελκύουμε το λάθος άτομο, όπως ερωτευμένος με έναν ναρκισσιστή, ενώ άλλες φορές απλώς ερωτευόμαστε. Μπορείτε να αισθανθείτε αγνοημένοι, εγκαταλειμμένοι ή έλλειψη συναισθηματικής σύνδεσης ή ο σύντροφός σας μπορεί να γίνει άπορος και προσκολλημένος ή ακόμη και να ελέγχει και να κυριαρχεί.

Οι σχέσεις είναι δύσκολες. Μπορεί να θέλουμε να δημιουργήσουμε στενότερη σχέση με τον συνεργάτη μας, ενώ μπορεί να θέλουμε να γίνουμε πιο ανεξάρτητοι. Υπάρχουν πολλές διαφορές στις απόψεις που μπορούν να κάνουν μια σχέση ξινή και τοξική. Αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι σταματάς να αγαπάς ο ένας τον άλλον. Και εκεί έρχεται η ελπίδα. Το  αν θέλετε να μεγαλώσετε ως ζευγάρι αντιμετωπίζοντας δυσκολίες ή αν θέλετε να το καλέσετε, σταματά και χωρίζει τους τρόπους, εξαρτάται και από τους δύο συντρόφους. Εναπόκειται σε εσάς να αποφασίσετε εάν θέλετε να δείξετε δάχτυλα ή να κρατήσετε τα χέρια.

Ωστόσο, εάν η τοξική σας σχέση οδηγεί σε σωματική, συναισθηματική ή λεκτική κακοποίηση και ψυχολογική χειραγώγηση, τότε είναι  καλύτερα να απομακρυνθείτε απλά και να είστε ανύπαντροι . Μην επιλέξετε να είστε θύμα και να ζήσετε ένα ψέμα. Υπάρχει μια λεπτή διαφορά μεταξύ του να είσαι σε μια ανθυγιεινή σχέση και μια καταχρηστική.  Αυτή είναι μια απόφαση που πρέπει να λάβετε και είναι πολύ σημαντική. Εάν έχετε κακοποιηθεί ή χειριστεί, απλώς απομακρυνθείτε. Μερικές φορές είναι καλύτερο να αφήσετε κάτι να πάει παρά να μείνετε και να υποφέρετε.

Είναι μια τοξική σχέση ή απλά μια κακή φάση;

Ας το παραδεχτούμε, στον πραγματικό κόσμο δεν υπάρχει «ευτυχώς ποτέ μετά».  Καμία σχέση δεν είναι χωρίς αναταραχή.  Παρόλο που μπορεί να πιστεύετε ότι τα romcom του Χόλιγουντ, αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπίσετε προκλήσεις στη σχέση σας που θα σας κάνουν να αναρωτηθείτε τι πήγε στραβά; Αλλά αυτό είναι φυσικό.  Έτσι μεγαλώνουμε και χτίζουμε ισχυρότερους και πιο οικείους δεσμούς.  Δουλεύουμε μέσα από αυτό και βοηθάμε ο ένας τον άλλον να γίνει καλύτερο άτομο.

Όλοι έχουμε ένα τραχύ μπάλωμα στις σχέσεις μας. Μας κάνει να αμφισβητούμε την αγάπη μας, τον σύντροφό μας και ακόμη και τον εαυτό μας. Νιώθουμε ότι δεν εκτιμούμε, δεν θέλουμε ή δεν αγαπούμε. Νιώθουμε ότι μπορεί να τελειώνει. Τότε θέτουμε στον εαυτό μας την πιο σημαντική ερώτηση: αξίζει να αγωνιστούμε;  Το να αφήσεις μια κακή σχέση είναι τόσο δύσκολο όσο το να φτιάξεις μια ουσιαστική σχέση.

Αλλά πώς ξέρετε εάν αντιμετωπίζετε προσωρινά προβλήματα ή εάν η σχέση σας έχει γίνει τοξική; Εάν διαφωνείτε μεταξύ σας λόγω εξωτερικών παραγόντων όπως η πίεση εργασίας και το άγχος, τότε μπορεί απλά να είναι ένα τραχύ έμπλαστρο. Αν όμως  τα επιχειρήματά σας βασίζονται σε διαφορές στις αξίες και αρχίσετε να πιστεύετε ότι η κακή μεταχείριση μεταξύ τους είναι φυσιολογική, τότε πρέπει να σηκωθείτε και να λάβετε ειδοποίηση. Σε μια τοξική σχέση, αισθάνεστε στραγγισμένοι, αβοήθητοι και ασφυκτικοί. Εάν αισθάνεστε ασεβείς και έλλειψη επικοινωνίας, τότε πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι η τοξικότητα έχει εισέλθει.

Ακολουθούν ορισμένα προειδοποιητικά σημάδια  ότι βρίσκεστε σε μια τοξική σχέση:

  • Είτε εσείς είτε ο σύντροφός σας αισθάνεστε περιφρόνηση
  • Ο ένας από τους εταίρους εχει εμμονή με τον άλλο
  • Χρήση άσχημων λέξεων και αγενής συμπεριφορά που οδηγεί σε λεκτική κακοποίηση
  • Ένας από τους δυο ενεργεί υπερβολικά κτητικά και ελέγχει
  • Ο σύντροφός σας έχει κρύα συμπεριφορά και φροντίζει ταυτόχρονα

Είτε πρόκειται για ένα τραχύ έμπλαστρο ή μια τοξική σχέση, εάν εσείς και ο σύντροφός σας έχετε εγκαταλείψει ο ένας τον άλλον, εάν έχετε σταματήσει να φροντίζετε ο ένας τον άλλο, τότε δεν υπάρχουν συμβουλές για το  πώς να διορθώσετε μια τοξική σχέση που  θα σας βοηθήσει να θεραπεύσετε αυτό που έχει σπάσει . Ωστόσο, εάν πιστεύετε ότι ο σύντροφός σας εξακολουθεί να σας αγαπάει, υπάρχει μια καλή πιθανότητα τα πράγματα να προπονηθούν.

Θεραπεύοντας μια τοξική σχέση

Μόλις προσδιορίσετε τη σχέση σας ως τοξική σχέση, μπορείτε να αρχίσετε να ενεργείτε για να την θεραπεύσετε οδηγώντας σε μια πιο αγάπη σχέση.

Εδώ είναι μερικοί τρόποι για να ξεκινήσετε τη διαδικασία επούλωσης:

1. Μην πάρετε καμία επαφή

Πρώτα απ ‘όλα, κάντε ένα διάλειμμα από τη σχέση. Όχι, δεν σας ζητώ να χωρίσετε. Σας προτείνω απλώς να  κάνετε ένα διάλειμμα ο ένας από τον άλλο και να αποφύγετε την επαφή για 3-4 εβδομάδες.  Φυσικά, αυτό μπορεί να είναι λίγο δύσκολο εάν είστε παντρεμένοι ή ζείτε μαζί. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείτε είτε να ελαχιστοποιήσετε την επαφή είτε να ζήσετε με τους γονείς σας ή να συνομιλήσετε με έναν φίλο σας για λίγο. Μπορείτε επίσης να πάτε για σόλο διακοπές για μερικές εβδομάδες.

Αν δεν έρθετε σε επαφή, θα δώσετε σε εσάς και τον σύντροφό σας λίγο χρόνο ο ένας από τον άλλο και θα σας επιτρέψει να περάσετε περισσότερο χρόνο με τον εαυτό σας. Αυτό δεν είναι μια στρατηγική ή ένα σχέδιο που θα κάνει τον συνεργάτη σας να σας εκτιμά περισσότερο. Είναι απλώς ο πεμπτουσιακός τρόπος για να επαναφέρετε τη σχέση σας.  Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτόν τον χρόνο για να σκεφτείτε τη σχέση σας, να σκεφτείτε πότε τα πράγματα άρχισαν να κατηφορίζουν και πόσο εσείς φταίτε για να μετατρέψετε τη σχέση τοξική.  Θα κάνει επίσης εσάς και τον σύντροφό σας να χάσετε ο ένας τον άλλον και να συνειδητοποιήσετε πόση αξία έχετε στη ζωή του άλλου.  Καμία επαφή δεν θα απομακρύνει την τοξική επίδραση και θα επαναφέρει την εστίαση στην αγάπη και στοργή.  Έχετε ακούσει ποτέ το παλιό ρητό «η απουσία κάνει την καρδιά να μεγαλώνει»;

2. Εστίαση στην αγάπη

Κατά τη διάρκεια της περιόδου χωρίς επαφή, αφιερώστε χρόνο για να σκεφτείτε τη σχέση σας. Αλλά αντί να εστιάζετε στα προβλήματα, προσπαθήστε να θυμηθείτε γιατί ερωτευτήκατε τον σύντροφό σας και πόσο τους αγαπάτε. Βγάλτε ένα σημειωματάριο και σημειώστε όλους τους λόγους για τους οποίους αγαπάτε τον φίλο ή τη φίλη σας.  Αναρωτηθείτε γιατί αναζητάτε στο Διαδίκτυο πώς να διορθώσετε μια τοξική σχέση. Η απάντηση είναι απλή, τα αγαπάτε ακόμα. Μετατοπίστε την εστίασή σας στα καλά συναισθήματα και πόσο σημαίνουν για εσάς.

3. Αποδεχτείτε ότι φταίτε επίσης

Κατανοήστε, αναγνωρίστε και αποδεχτείτε τα λάθη σας που οδήγησαν τη σχέση σας σε τοξική περιοχή. Ό, τι έχει κάνει τα πράγματα ξινά, τόσο εσείς όσο και ο σύντροφός σας ευθύνονται εξίσου.  Με την αποδοχή των δικών σας σφαλμάτων θα μπορείτε να επιλύσετε τουλάχιστον τα μισά προβλήματα.  Η επίλυση του εαυτού σας είναι ευκολότερη από την επίλυση των προβλημάτων του συντρόφου σας. Σωστά? Ξεκινήστε λοιπόν προσδιορίζοντας το ρόλο σας σε όλο αυτό το δράμα και θεραπεύστε τον εαυτό σας για να κάνετε τα πράγματα καλύτερα.

Αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τις αντιδράσεις και τα συναισθήματά σας και αφήνοντας τις προσδοκίες σας από τον σύντροφό σας, θα ανοίξετε τον εαυτό σας για να κατανοήσετε καλύτερα τον σύντροφό σας και τι ακριβώς πρέπει να διορθωθεί στη σχέση σας.

4. Σταματήστε να προσπαθείτε να γίνετε σωτήρας

Σταματήστε να αναλαμβάνετε την ευθύνη για τα συναισθήματα του συντρόφου σας. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα τους προσβάλλετε και θα τους αποφύγετε και δεν θα περιμένετε να αντιδράσουν. Αυτό που εννοώ είναι  ότι δεν πρέπει να κατηγορείτε τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις του συντρόφου σας, ακόμη και όταν δεν είναι δικό σας λάθος.  Όλοι τείνουμε να έχουμε προσδοκίες από μια σχέση. Και θα υπάρξουν πολλές περιπτώσεις όπου οι προσδοκίες μας δεν θα ικανοποιηθούν από τους συνεργάτες μας για οποιονδήποτε λόγο. Τούτου λεχθέντος, αρκεί να είστε αφοσιωμένοι και πιστοί, δεν είναι δική σας ευθύνη να ικανοποιήσετε κάθε προσδοκία που μπορεί να έχει ο φίλος ή η φίλη σας από εσάς.

Αν λοιπόν αισθάνονται πληγωμένοι ή δεν αγαπούν επειδή οι προσδοκίες τους δεν ήταν ικανοποιητικές, επαναλάβετε στον εαυτό σας ότι δεν φταίτε εσείς. Το να αισθάνεστε ένοχοι ή να κατηγορείτε δεν θα κάνει τα πράγματα καλύτερα μακροπρόθεσμα. Αργά ή γρήγορα, αυτά τα συναισθήματα θα βγουν και θα κάνουν τα πράγματα χειρότερα. Σταμάτα να είσαι σωτήρας. Δεν είναι δουλειά σου να σώσεις τη σχέση.

5. Συζητήστε το

Απλώς δεν μπορώ να υπογραμμίσω τη σημασία της επικοινωνίας σε μια υγιή σχέση. Συμμετέχετε σε βαθιές, ουσιαστικές συνομιλίες με τον σύντροφό σας.  Μιλήστε για πράγματα που σας ενδιαφέρουν, μιλήστε για πράγματα που σας έχουν πληγεί, εκτιμήστε τι σας αρέσει γι ‘αυτά, μιλήστε για τη ζωή, μιλήστε για αγάπη, συναισθήματα, πάθη και ό, τι είναι στο μυαλό σας.

Η αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να δώσει στη σχέση σας την επανεκκίνηση που χρειάζεστε τώρα. Μπορεί να αισθάνεστε ευάλωτοι μιλώντας για τα βαθύτερα συναισθήματα και σκέψεις σας, αλλά στο τέλος, όλα θα αξίζουν τον κόπο. Συζητήστε με τον σύντροφό σας ακόμα και όταν τα πράγματα αισθάνονται άβολα.  Θα σας επιτρέψει να κατανοήσετε καλύτερα τη σχέση σας και να γνωρίζετε ακριβώς πού στέκεστε. Μιλήστε για τα δύσκολα πράγματα και ενημερώστε τον σύντροφό σας πόσο αγαπάτε

6. Να είστε υπομονετικοί

Χρειάστηκαν αρκετοί μήνες, αν όχι χρόνια, για να μετατρέψετε την ερωτική σας σχέση σε μια ανθυγιεινή, τοξική σχέση. Έτσι θα χρειαστεί χρόνος για να αντιστραφεί η διαδικασία. Εάν περιμένετε ότι θα μιλήσετε με τον σύντροφό σας μια ωραία μέρα και ξαφνικά τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα, τότε πρέπει να ξυπνήσετε τώρα. Χρειάζεται χρόνος για να αλλάξετε τις κακές συνήθειες. Και θα χρειαστεί χρόνος για να αντιστρέψετε την τοξική σας σχέση και να βελτιώσετε τα πράγματα.

Να είστε υπομονετικοί, να κατανοείτε και να είστε ανοιχτοί. Τόσο εσείς όσο και ο σύντροφός σας θα πρέπει να καταβάλλετε μεγάλη προσπάθεια. Αλλά τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα. Εμπιστευτείτε τη διαδικασία. Έχετε πίστη στην αγάπη σας.  Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο και οι δύο συγκεντρώθηκαν στην πρώτη θέση. Αποφύγετε λοιπόν όλη την αρνητικότητα και διευκολύνετε την επιστροφή του συντρόφου σας στο άτομο με το οποίο ερωτεύτηκε.

Από τοξικό σε ρομαντικό

Είναι δυνατό. Υπάρχει η πιθανότητα να διορθώσετε μια τοξική σχέση και να ζήσετε την αγάπη που κάποτε αισθανθήκατε στη σχέση σας. Αλλά  δεν μπορούν να θεραπευτούν όλες οι σχέσεις . Όπως είπα στο παρελθόν, μερικές φορές είναι καλύτερο να περπατάτε.

Όταν προσπαθείτε να θεραπεύσετε τη σχέση σας και αν εξακολουθεί να μην λειτουργεί, τουλάχιστον θα ξέρετε στην καρδιά σας ότι της δώσατε ό, τι μπορούσατε. Θα ωριμάσετε σε ένα καλύτερο άτομο στη διαδικασία. Θα είστε καλύτερα προετοιμασμένοι να αναπτύξετε και να καλλιεργήσετε μια υγιή, στοργική και διαρκή σχέση την επόμενη φορά.

Ελπίζω ειλικρινά τα πράγματα καλύτερα για εσάς και παίρνω την αγάπη που σας αξίζει. Μείνε δυνατός.