Σε συνέχεια του προηγούμενου μαθήματος θα εντάξουμε τα ρυθμικά μοτίβα με τα ονόματα μας.
Αφού ξεκινήσουμε με την γνωστή διαδικασία βάζουμε μουσική σε cdplayer,χορευτική κατά προτίμηση.
Τα παιδιά μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στο χώρο. Τη δεύτερη φορά, με την καθοδήγηση του δασκάλου μπορούν να συνοδεύουν με παλαμάκια ή με τα πόδια στο πάτωμα, με παλαμάκια μεταξύ τους, με χτύπους σε κάποιο θρανίο ή στον τοίχο κλπ.
Την τρίτη φορά μοιράζει η δασκάλα όργανα, ξυλάκια, κουδουνάκια, χειροτύμπανα. Δίνει την οδηγία ότι δεν θα παίζουν όλοι μαζί, αλλά θα λέει η ίδια πότε θα παίξει η κάθε ομάδα. Τα προχωρημένα ή τα αρκετά λειτουργικά παιδιά μπορούν να ακούν και τις φράσεις της μουσικής και να έχει οριστεί από πριν ποια ομάδα οργάνων θα συνοδεύει την κάθε μουσική φράση.
Ρυθμική δραστηριότητα:
Κάθονται τα παιδιά σε κύκλο και λένε τα ονόματά τους ρυθμικά με χτύπους ρυθμικούς στο σώμα(bodypercussion).
Έπειτα επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα με μουσικά όργανα.
Δίνω κάποια παραδείγματα με ονόματα:
Αλέξης, Βασίλης:
Άρτεμις, Δέσποινα, Αθηνά:
Γιάννης, Άννα:
Τα ονόματα μετά μπορούν να συνδυαστούν και να βγει ένα μεγαλύτερο ρυθμικό σχήμα.
Επίσης μπορούν τα παιδιά, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού, να βρουν το ρυθμικό σχήμα και άλλων λέξεων π.χ. που να ταιριάζουν με την εποχή, τον καιρό, φαγητά, χρώματα ή κάτι που τους αρέσει. Η δραστηριότητα μπορεί να ολοκληρωθεί με συνδυασμό των λέξεων και να βγει ένα ρυθμικό ποίημα.
Καλό είναι να υπάρχουν κάρτες με τις ρυθμικές αξίες και τα παιδιά να έχουν εικόνα για το άκουσμα.
Τέλος, η δασκάλα μοιράζει μαρκαδόρους και χαρτιά και τα παιδιά μπορούν να γράψουν τα ρυθμικά σχήματα των ονομάτων τους.
Ειδικός μουσικοπαιδαγωγός
Τσαπακίδη Δέσποινα
eidikosmousikopaidagogos@yahoo.com