Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Μουσικές δραστηριότητες για παιδιά ίδια και διαφορετικά! Θέμα: Mίμηση

Βάζουμε μουσική σε cd,  αφού πριν έχουμε ολοκληρώσει την διαδικασία του ξεκινήματος, (στις επόμενες δραστηριότητες θα αναφερθώ πιο αναλυτικά σε αυτό). Την πρώτη φορά τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Την δεύτερη φορά τους λέμε να βρουν κινήσεις πάνω στην μουσική. Αν δυσκολεύονται, τους δίνουμε περισσότερο χρόνο ή προτείνουμε και εμείς κάποιες κινήσεις. Έπειτα, στεκόμαστε όρθιοι σε κύκλο, βάζουμε την μουσική ξανά και δίνουμε στα παιδιά την οδηγία να ακολουθήσουν τις δικές μας κινήσεις. Στην συνέχεια, προτείνουμε να δείξει τις δικές του κινήσεις, όποιο παιδί το επιθυμεί. Οι δικές μας κινήσεις καλό είναι να είναι απλές και ίσως να τις παρομοιάζουμε με κάτι. Μπορούμε να κάνουμε βηματισμό, παλαμάκια, τα χέρια ψηλά, χαμηλά, ανάλογα με την μουσική, τα χέρια σαν κύματα, σαν να παίζουμε κάποιο όργανο, να κινήσουμε τα δάχτυλα κ.α

Προτεινόμενη μουσική:  https://youtu.be/Tv40mcAM1ZA

Καθόμαστε κάτω σε κύκλο και μοιράζουμε όργανα. Παίζουμε μόνοι μας ένα απλό  ρυθμικό   σχήμα.   Εξηγούμε   στα   παιδιά   ότι  θα πρέπει να περιμένουν   πρώτα   να   το ακούσουν και ότι στη συνέχεια θα παίξουν όλα μαζί. Πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση για τα παιδιά και καλό είναι να τους λέμε ότι πρέπει να ακουμπούν τα χέρια στα πόδια μαζί με το οργανάκι και να ακούν. Έπειτα το κάθε παιδί σκέφτεται το δικό του ρυθμικό σχήμα και ακολουθεί η ίδια δραστηριότητα. Προτεινόμενα ρυθμικά σχήματα:

Τα                                                            

Τα

Όπου τέταρτα λέμε την λέξη τα. Αν τα παιδιά είναι λειτουργικά, εξηγούμε ότι αυτό το ρυθμικό σχήμα είναι τέταρτο και διαρκεί ένα χρόνο.                    

 

  τι-τι        

        

        

Τι-τι

τα                               

τι-τι    λέμε στα όγδοα και διαρκούν μισό χρόνο                           

         

τα

τι τι

τα

Με αυτές τις δύο ρυθμικές αξίες τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν το δικό τους ρυθμικό σχήμα και να το παίξουν όλοι μαζί.

 Η μίμηση αποτελεί το αρχικό  στάδιο εξέλιξης της μάθησης και κατ επέκταση της ταύτισης. Προϋποθέτει  ενεργοποίηση  της αντιληπτικής ικανότητας καθώς και της μνήμης. Ο μαθητής, σε ένα δομημένο πλαίσιο ώστε να μην διασπάται η προσοχή του, βλέπει, κατανοεί και επαναλαμβάνει ήχους, κινήσεις, εκφράσεις από το πρόσωπο αναφοράς – εμπιστοσύνης (δάσκαλος). Αναδεικνύονται δεξιότητες οπτικοκινητικού συντονισμού αλλά ταυτόχρονα εκφράζει τον συναισθηματικό του κόσμο μέσα από τους ήχους και την κίνηση. Η μίμηση του δασκάλου αρχικά του δίνει την ασφάλεια ώστε να βρει τον δρόμο του για την ταύτιση και την ανάδειξη της ξεχωριστής δικής του ικανότητας δημιουργικής  έκφρασης.

Ειδικός  μουσικοπαιδαγωγός

https://www.facebook.com/ypiresiesmousikisagogis

Τσαπακίδη Δέσποινα

eidikosmousikopaidagogos@yahoo.com

Καρπενησιώτης Στάθης κλινικός ψυχολόγος-ψυχοθεραπευτής