Skip to content Skip to footer

διατροφη μετα την Τσικνοπεμπτη

Η τσικνοπέμπτη είναι μια ιδιαίτερη μέρα καθώς έχουμε ως έθιμο και ως παράδοση, το ψήσιμο κρέατος στα κάρβουνα, στη σχάρα, με αποτέλεσμα να μυρίζει τσίκνα πολύ έντονα, για αυτό λοιπόν βγήκε και η λεγόμενη τσικνοπέμπτη.

Τι γίνεται όμως την επόμενη μέρα;

Τι ακριβώς θα πρέπει να προσέξουμε στη διατροφή μας; Ας μη ξεχνάμε ότι είμαστε σε αποκριάτικη περίοδο και σίγουρα θα υπάρξουν και άλλες μέρες όπως η Τσικνοπέμπτη, για αυτό σας παραθέτω παρακάτω κάποιες διατροφικές συστάσεις που μπορείτε να ακολουθήσετε τις μέρες μετά από αρκετή κατανάλωση τροφής.

1.Καταναλώστε όσπρια και αποφύγετε το κρέας για λίγες μέρες εφόσον έχετε κάνει υπερκατανάλωση τις προηγούμενες μέρες. Τα όσπρια αποτελούν μία ομάδα τροφίμων υψηλής διατροφικής αξίας. Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες. Έχουν χαμηλό γλυκαιµικό δείκτη και καρδιοπροστατευτική δράση.

2.Εντάξτε το ψάρι στη διατροφή σας. Τα ψάρια έχουν πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, αποτελούν κύρια πηγή βιταμίνης D, καθώς και άλλων μικροθρεπτικών συστατικών όπως το ασβέστιο, το σελήνιο, ο ψευδάργυρος και ο φώσφορος. Προτιμήστε ψάρια με περισσότερη περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα, όπως σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί και η σαρδέλα. Τα ω-3 που περιέχουν τα λιπαρά ψάρια έχουν συσχετισθεί με αντιφλεγμονώδη δράση, προστασία από κατάθλιψη, και ενίσχυση της πνευματικής λειτουργίας.

3. Αποφεύγουμε εντελώς το αλκοόλ. Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις είναι 2 ποτηράκια για τους άντρες και 1 ποτηράκι για τις γυναίκες. Επειδή όμως λόγω των ημερών θα υπάρξουν κάποιες μέρες που μπορεί να κάνουμε υπερκατανάλωση καλό θα ήταν τις επόμενες μέρες να μη πιούμε καθόλου αλκοόλ και να αφήσουμε τον οργανισμό μας να ηρεμίσει.

4.Μειώση αλατιού. Η συνιστώμενη ποσότητα αλατιού ημερησίως είναι μέχρι 5γρ (δηλαδή 1 κουταλάκι του γλυκού). Όλα τα συσκευασμένα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά περιέχουν αλάτι και καλό θα ήταν να περιορίσουμε την ποσότητα αλατιού που προσθέτουμε κατά το μαγείρεμα.

5. Κατανάλωση λαχανικών: Δεν ξεχνάμε να συνοδεύσουμε τα γευματάκια μας με άφθονη σαλάτα καθώς υπάρχει μεγάλη ποικιλία από την ομάδα λαχανικών. Φροντίστε οι σαλάτες που καταναλώνετε κάθε φορά να αποτελούνται από λαχανικά εποχής. Αυτή τη περίοδο προτιμήστε μια λαχανοσαλάτα με άσπρο ή κόκκινο λάχανο μαζί με καρότο ή μαρούλι με κρεμμύδι φρέσκο και καρότο επίσης ή γιατί όχι κατανάλωση βραστών λαχανικών π.χ. μπρόκολο ή κουνουπίδι. Τα λαχανικά προσφέρουν σημαντική ποσότητα φυτικών ινών και βιταμινών και βοηθάνε στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.

6.Κατανάλωση φρούτων: Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει απαραιτήτως φρούτα και λαχανικά. Τα φρούτα περιέχουν αρκετές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, έχουν αντιοξειδωτική δράση και προστατεύουν τον οργανισμό από κρυολογήματα.

7. Καθημερινή κατανάλωση νερού. Το νερό θα πρέπει να καταναλωθεί και να αυξηθεί σταδιακά μετά από κατανάλωση αλκοόλ την προηγούμενη μέρα, για να επανέλθει η ενυδάτωση του οργανισμού σε φυσιολογικά επίπεδα. Το νερό είναι απαραίτητο στοιχείο για τη ζωή του ανθρώπου. Αποβάλλει τις τοξίνες του οργανισμού, βοηθάει στην πέψη των τροφών και βοηθάει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.

Νικολέτα Καψωριτάκη Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ΑΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ